Mul oli õnn keskenduda magistriastmes õppimisele ja asuda 2014. aastal, pärast magistriõpinguid tööle kooli, kus olen seni.
Kuigi olin end varasemalt pidanud pigem vanema kooliastmesse sobivaks õpetajaks, siis alustasin oma õpetajaametit hoopis 1. klassist. Võtsin selle väljakutse vastu, sest ka õpingute ajal oli tekkinud tunnetus, et arusaam kunsti olemusest ja uskumused kunstioskuste saavad kindla aluse algklassides.
Õppetöö raames tehtud foto: 1. klassi õpilastega tehtud oma koolitee kaardistus.
Ülikooli õppejõuna õppetöö raames tehtud foto: kunstiõpetaja magistriõppe tudengid kogemas eesmärgistama koostöö keerukust.
Samal aastal kui algas minu õpetajakarjäär alustasin tööd ka õppejõu rollis. Seda õpetajakoolituses kunstiõpetaja õppekaval. Olen seda kooslust kooli ja ülikooli vahel senini hoidnud. Minu põhitöökoht on küll ülikoolis, kuid tunnen, et pean ja jäängi samaaegselt ka õpetajana tööd tegema.
See kooslus lubab mul olla kontaktis nii noorte õppijatega, alustavate kunstiõpetajatega kui ka uuemate teadussuundadega.
Õpetajakoolituses õpetamisel on mind kõige enam juhtivamaks laused saanud "õpetame õpetajaid nii nagu me soovime, et ka nemad lapsi õpetaks" ehk käitume oma sõnade järgi. Püüan õppejõuna tuua tudengites esile nende enda kogemust õpiolukordades, uskumusi ja ootusi endale ja õppijatele.
Pandeemia tegi katkestuse meie senisele toimimisviisile. Hübriidõpe ja distantsõpe panid ka kunstiõpetaja loovuse proovile. Mind suunas see väljakutse õppevideoid tegema ja lähenema oma tunnislaididele sellisel viisil, et need oleksid ka distantsilt või iseseisvalt kasutatavad. Nendes materjalides tõin sammudena esile erinevaid tööetappe ja pakkusin õppijale ka erinevaid variante tegevusteks, et vahendid ei saaks takistuseks.
Tunni slaidi aluspõhja näide: Püüdsin Bitmoji keskkonna abil imiteerida slaididega klassiruumi sisenemis kogemust.
Õppetöö raames tehtud foto: Tudengitega õppetöö raames tehtud analüüs õpikogemust toetavatest ja takistavatest teguritest.
Enda tugevusesks pean soovi ja võimet muutumises olla. Oma arusaamu täiendada, uut teadmist otsida ja kogemusi koguda ning mõttestada. Soovin ka, et see portfoolio kasvaks koos minuga. Samuti pean ka enda tugevuseks seda, et mul on huvi inimeste vastu - kuidas inimene mõtleb, kogeb; mida tunneb ja vajab. Püüan sellise avatud suhtumisega ka õpilasi vaadata.
Arenguvajadusena soovin enam minna oma klassiruumist välja - seda igas mõttes. Ühe poole pealt viia õpilasi rohkem looduse, linnaruumi ja kunsti keskele. Teisalt unistan ühest tõeliselt sisukast ja koosloomes valminud lõiminguprojektist. Oma uurimushuvi suuna pealt soovin luua õpigruppi (algatuseks oma koolis), kus koos teiste kunsti õpetavate õpetajatega üldpädevusi mõttestada ja kunstiprotsessi tõlkida.