Minu uurimishuvi
Minu uurimishuvi
Minu uuriimishuvi sai alguse juba minu enda koolipõlvest, mil püüdsin näha seoseid enda kunstihuvi ja matemaatikahuvi vahel. Kui pidin gümnaasiumiastme puhul tegema valiku humanitaarsuuna ja majandussuuna vahel, siis langetasin valiku majandussuuna vastu, sest mind huvitasid sealsed õppeained ja nägin end rohkem selle valiku teinud õppijate gruppi kuuluvat. Samas olin ka igipõline kunstikooli õppija ja tundsin, et huvikool pakkus mulle just seda kuuluvust ja ka autonoomiat, mis üldhariduskoolis ehk vajaka jäi. Nii tundsin end ära nii humanitaaria kui ka realia valdkonnas ja minus hakkas kasvama soov tõlkida kunstivaldkonna väärtust kalkuleerivamale inimesele ja tõsta kunstis esile ka kaalutlemist, asisust ning mitmekesiseid mõttelaade, mida kunsti harrastav inimene kogeb.
Eesti Kunstiakadeemias kunstiõpetaja magistriõpet läbides hakkasin üha enam enda jaoks mõtestama kunstiõppe rolli ja eripära üldhariduskoolis. Miks peaks iga noor läbima kohustusliku kooliaja jooksul järjepidevalt kunstiõpet? Minu jaoks ei peitunud selles võti kunatiajaloolistes teadmistes või isegi joonistamise baasoskuses, vaid hoopis selles, mida kunstiõpe lubab õppijal enda kohta avastada ja mil moel teiste õppeainete kõrval toimida. Nägin kunstiõppes rikkalikult võimalusi õppijal ennast proovile panna ja eneserefleksioonil esiplaanil olla. Samuti võimalusi katsetamiseks individuaalsemat rütmi ja lähenemist pakkuda. Nii sai minu magistritöö keskmeks õpioskuste toetamine kunstiõppes ja õpetajate arusaamad ja tegevused õpioskuste toetamisel.
Doktoriõpingute raames olen võtnud endale kui õpetaja-uurijale väljakutse mõtestada ja katsetada viise, kuidas toetada kunstitundides kõiki riikliku õppekava üldpädevusi. Seeläbi nähes kunstiõpet läbi mitme erineva pädevusfookuse ja nende kooskõla. Selline ambitsioonikas väljakutse on andnud mulle võimaluse märgata nii kunstiõppe protsessis ja õpilastes aspekte, mis oleks mulle vaid õpetajana toimides jäänud ehk märkamata või vaid tunnetuslikeks tähelepanekuteks. Samamoodi on see protsess suunanud ka mind enda üldpädevusi analüüsima ja tundma õpetamisprotsessis ära dialoogi õppija ja õpetaja vahel.
Le Boterf (2001, viidatud De-Juanas Oliva et al, 2016 j) seletab pädevuste mõistet kui suutlikkust muutustega kohaneda ning etteantud olukorras probleeme lahendada ja ülesandeid täita. Tardif (2003, viidatud De-Juanas Oliva et al, 2016 j) kirjeldab seejuures üldpädevuste paindlikkust, mis võimaldab neid kasutada olukordades, mis erinevad nendest, kus need omandati. Siiski toonitavad Kikas ja Toomela (2015) vajadust toetada üldpädevusi kõikides ainetes, et teadmised, oskused ja väärtused paremini kinnistuksid.
Intervjuud
Haridusvaldkonna arengusse panustamine
2023-2024 Riikliku õppekava õppeprotsesside rakkerühmas osalemine
2021−2022 Õpilaste teadustööde kunstide valdkonna tööde retsenseerimine
2018 Eksperthinnangu andmine kunst valdkonna ainekavale (koostöös Edna Vahteriga)
2015−2016 TLÜ ja EKA kunstiõpetaja magistriõppe ühisõppekava väljatöötamine (EKA ühe esindajana)
2023 Töötuba Läänemaa kunstiõpetajatele "Kuidas teha vähem, aga saavutada rohkem?", 29.09.23 (2.5 akadeemilist tundi), koos Anneli Porriga. (Tallinn, Haapsalu Viigi Kool ja Haapsalu Kunstikool).
2023 InSEA Maailma Kongressil ettekanne "Should We Do More with Less or Less with More?" koos Anneli Porri ja Jane Remmiga. (08.09.23) (Çanakkale, International Society for Education through Art).
2023 Koolide ja ettevõtete koostööloome seminari läbiviimine ja gruppide mentordamine (koostöös Merike Rehepapiga, 15-16.02.23) (Rakvere, Eesti Teadusagentuur ja Haridusdisaini Keskus).
2022 Ettekanne "Haridusdisain - mis, miks ja kuidas?", Saaremaa haridusuuenduskonverents, 25.10-26.10.22 (koos Merike Rehepapiga, 3 akh) (Kuressaare, Saaremaa Gümnaasium).
2021 Saaremaa Gümnaasiumi õpetajate koolitus "Sissejuhatus koosdisaini", koos Merike Rehepappiga.(9.08.21-10.08.21,16 akh) (Kuressaare, Saaremaa Gümnaasium, Haridusdisaini Keskus).
2021 Võru alushariduse õpetajate veebikoolitus "Väikelaste looming" (3 akh), 27.03.21 (Võru Instituut).
2019 Ettekanne "Kunstikooli õpetajate võimalused õpilaste üldpädevuste toetamisel" Kunstikoolide Liidu õppekavade seminaril, Sally Stuudio, Tallinn (Tallinn).
2018 Ettekanne 9th ICEEPSY konverentsil, The International Conference on Education and Educational Psychology, Ateena (Ateena).
2018 Ettekanne InSEA 2018 Kongressil "Interventions", Aalto University, Espoo (Espoo).
2017 Ettekanne iJADE konverentsil "Art and Design as Agent for Change", National College of Art & Design, Dublin (Dublin).
2016 Ettekanne konverentsil "Functional Variations, Learning Environments and Inclusion", Konstfack, Stockholm (Stockholm).
2016 Ettekanne KUHI konverentsil, Tallinna Ülikool (Tallinn).
2015 Ettekanne Kilomeeter Skulptuuri KmX kõrvalprogrammil, Võrumaa Muuseum (Võru).
Osalemine koostöövõrgustikes
2020-... EDDA Norden (Põhjamaade ja Balti riikide kunstihariduse koostöövõrgustik)
2014-2018 - EDDA Norden (Põhjamaade ja Balti riikide kunstihariduse koostöövõrgustik)